1 week in Su - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Hout - WaarBenJij.nu 1 week in Su - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Hout - WaarBenJij.nu

1 week in Su

Door: Elise Hout

Blijf op de hoogte en volg Elise

16 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

We zijn alweer bijna 1,5 week in Paramaribo! De eerste zondag zijn we naar de Engelse kerk geweest. Wanneer je niet gewend bent engels te spreken of luisteren, is dit natuurlijk best lastig te volgen, maar de kern kon je er wel uithalen! Deze zondag hebben we ook onze eerste keiharde regenbui meegemaakt, best bijzonder, het word donker, gaat een beetje harder waaien, een paar minuten regen en dan is het zonnetje erweer, gelukkig fietsten we er niet midden in! We fietsen wat af hier in Paramaribo! Dan weer naar de kerk, dan weer naar de bank om geld te storten of naar een postkantoor voor een zegeltje voor je visum! En voordat je op bestemming bent ben je eerst 4x verkeerd gereden, alles lijkt ook op elkaar:)

We zijn ook naar het ziekenhuis geweest. We moesten nog een MRSA test doen voordat we mogen beginnen met stage. Die morgen begon het al goed, we moesten een bandje plakken, Dit ging vrij snel.. wij dachten dat we de band goed geplakt hadden, maar helaas, dit bleek na 15 min fietsen wel anders te zijn! dus stopten we af en toe om even te pompen en om te kijken of we nog goed fietsten, ja hoor we gingen de goede kant op, achteraf bleek dat het ook korter kon, maar goed we zijn er gekomen, eenmaal op het terrein van het ziekenhuis werd er naar ons geroepen dat we af moesten stappen want er mocht niet gefietst worden op het terrein. Dus wij netjes afstappen natuurlijk en werden we naar een hokje gebracht waar onze fietsen mochten staan. Toen moesten we opzoek naar iets waar we een MRSA-test konden doen. We werden naar het labaratorium gestuurd, van het labaratorium werden naar een bedrijfsarts gestuurd en van de bedrijfsarts naar een zuster op kantoor, en ja hoor, daar konden we de test doen. Eenmaal de test gedaan te hebben moesten we weer terug naar het labaratorium en moesten we betalen. We hebben ook te horen gekregen dat we met z'n 2en op de kinderafdeling komen, dus dat is wel fijn, maar ook spannend!!
Op de terugweg naar huis, pppffft wat een hitte en een pijnlijk achterwerk van een zadel en ook nog eens een ketting eraf, moesten we nog even langs de supermarkt om brood te halen, ideaal ze pakken het voor je uit je mandje en pakken het in een tasje:)

We zijn ook al een paar keer naar de stad geweest, fotootjes gemaakt in de palmentuin en bij 'l love su'. Gezellig dagje stad, niet met de fiets, want er zijn er een paar met lekke banden, dus zijn we met de taxi gegaan! We hebben ook gezellig een schaafijsje gegeten, heerlijk zoet!!:)
Op de markt hebben we heeeerlijk veel verse groente gekocht voor maar 12 euro 50, heel goedkoop, voor alles wat we hebben!Inmiddels hangen er ook 5 hangmatjes op het terras! heerlijk chil en gezellig met z'n allen in de hangmat.

De vlindertuin in 'lelydorp' hebben we ook al bezocht, best mooi en ook wel interactief, eerst mocht je in de tuin zelf een rondje lopen en al de vlindertjes bekeijken, daarna kregen we een rondleiding op het park, en konden we kroelen met rupsen en zoenen met schildpadden:)
De laatste groep is inmiddels ook gearriveerd en nu is de groep compleet! Gezellig hoor!! We zijn afgelopen vrijdag ook ng naar het strand geweest 'white beach' heerlijk, het water was gewoon lauw!! we hadden wel af en toe een bui, maar daarna scheen de zon weer heerlijk warm, we hebben een paar vuurtorentjes eraan overgehouden:)

Het eten is ook nog wennen, we dachten zo een keer, we hebben lekker kleine schattige paprikaatjes, dus we kunnen er best 3 door de nasi heen mixen, dus ik snij die 'paprika' en mix het door de nasi, ik zit nog eens met mijn hand aan mijn mond, en proef iets van de nasi. En toen kwam het hoor, alles stond in de fik! Bleken het dus pepertjes te zijn! Dit wisten we dus niet, maar daar leren we van he:) verder proberen we gewoon heel veel eten uit, we zien wel of het lekker is!!:)

Vandaag de1e stage-dag gehad! Wauw, wat veel indrukken! En wat een leuke afdeling!!:O Grapje, helaas was onze MRSA-uitslag nog niet binnen dus we konden nog niet beginnen, voor niets om kwart voor 6 je bed uit en zolang fietsen in een 'zweet-zuster-uniform'! Maar, we hebben de dag toch nog nuttig besteed, we zijn naar de vreemdelingen dienst geweest en daarmee zijn we weer een stapje verder, en ons 'huisje' is ook weer schoon en de vuile was is opgeruimd!

Natuurlijk mis ik alle lieve mensjes om me heen wel!! dikke kus voor jullie allemaal vanuit het zonnige Paramaribo!

• 16 Februari 2015 - 23:00

Thamar:

Wouw Lies, wat een leuk verslag heb je geschreven. Zo te lezen heb je het goed naar je zin.
    Gelukkig maar! Heel Veel Succes met stage! Je bent een kanjer. Kus uit het te koude nl.

• 17 Februari 2015 - 15:15

Janine:

Ha lief schoonzusje, wat fijn om weer een verslag van je te kunnen lezen. Zo te lezen heb je het goed naar je zin daar en geniet je volop. Kom jij op de kinderafdeling? Of weet je nog niet welke afdeling? Hier in NL schijnt het zonnetje vandaag ook lekker. Nou meis ik kijk weer uit naar je volgende verslag
    Ik wens je veel succes met je stage! Liefs Janine